گروه حوادث: پرونده کریستین فرناندز 13ساله با کلکسیونی از شرارت، جنجال گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکا به‌پا کرده است.

حوادث خارجی

او علاوه بر اتهام قتل برادر دوساله‌اش، با اتهام آزار جنسی برادر دیگرش نیز روبه‌رو است.10سال پیش وقتی پلیس فلوریدا کریستین دو ساله را برهنه و کثیف در یکی از خیابان‌ها پیدا کرد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این پسربچه خردسال چه سرنوشت شومی خواهد داشت.
مادر کریستین تنها 12سال داشت که توسط پسری 25ساله مورد تجاوز قرار گرفت و پس از آن کریستین به دنیا آمد.

در آن زمان وقتی پسر 25ساله به جرم تجاوز دستگیر شد، دادگاه او را به تحمل 10سال حبس محکوم کرد و وی به زندان افتاد. مادر کریستین که نمی‌توانست از کریستین مراقبت کند، وی را به مادربزرگش سپرد تا اینکه وقتی او دو ساله بود، پلیس او را در حالی در خیابان پیدا کرد که برهنه و کثیف در نزدیکی مسافرخانه‌ای قدم می‌زد. مأموران وقتی فهمیدند که این مسافرخانه محل اقامت مادربزرگ کریستین است، راهی آنجا شدند و در اتاق زن میانسال مقدار زیادی کوکائین کشف کردند.

با دستگیری زن میانسال به اتهام خرید و فروش کوکائین، پسربچه دوساله و مادر نوجوانش به پرورشگاه فرستاده شدند و مدتی بعد، آنها راهی خانه مادربزرگ کریستین شدند تا در آنجا به زندگی ادامه دهند. چند سال بعد درحالی‌که کریستین هشت سال بیشتر نداشت، گزارش نگران کننده‌ای درخصوص بدرفتاری‌های اجتماعی او از سوی سازمان کودکان و خانواده‌های فلوریدا مورد بررسی قرار گرفت. گزارشی که نشان می‌داد پسربچه هشت ساله به‌رغم سن و سال کمی که داشت از سوی پسرعمویش مورد آزار جنسی قرار گرفته و چندروز بعد نیز اقدام به آزار جنسی یکی از همکلاسی‌های خود و کشتن یک بچه گربه کرده بود.

با این حال هیچ اقدامی درخصوص جلوگیری از شرارت‌های او صورت نگرفت و حتی ازدواج مادر او با مردی جوان هم باعث سر و سامان گرفتن زندگی آنها نشد.با ازدواج مادر کریستین وضعیت زندگی آنها بدتر هم شد. ناپدری کریستین به‌خاطر شرارت‌های او و ناتوانی در تربیتش، وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد تا جایی که دو سال پیش کریستین درحالی‌که چشم هایش به‌شدت کبود شده بود و روی بدنش آثار جراحات زیادی به چشم می‌خورد به بیمارستان انتقال یافت.

وقتی خبر به گوش مأموران پلیس رسید و مشخص شد که وی از سوی ناپدری‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، مأموران برای دستگیری این مرد راهی آپارتمان او شدند اما وقتی قدم به داخل خانه گذاشتند، با جسد غرق خون وی مواجه شدند. این مرد پس از ضرب و شتم کریستین به‌خاطر عذاب وجدان و شرارت‌های تمام‌نشدنی کریستین با شلیک یک گلوله به سرش به زندگی خود پایان داده بود و مأموران توانستند در محل حادثه، سلاحی که او با استفاده از آن دست به‌خودکشی زده بود را پیدا کنند.

پس از این حادثه، مادر کریستین تصمیم گرفت به همراه او و دوفرزند دیگرش به یکی از شهرهای شمال کالیفرنیا نقل مکان کرده و زندگی تازه‌ای را در آنجا آغاز کند غافل از اینکه اتفاق شومی در آنجا انتظار این خانواده را می‌کشید.سوم ژوئن سال 2011، یکی از ساکنان ساختمانی که خانواده کریستین در آنجا زندگی می‌کرد با پلیس تماس گرفت و خبر از حادثه‌ای شوم داد. وقتی مأموران راهی این ساختمان شدند، پیکر نیمه‌جان برادر کوچک کریستین را دیدند که روی زمین افتاده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که آن روز مادر خانواده پس از اینکه دو فرزند کوچکش را به کریستین سپرده، خانه را ترک کرده است. کریستین که در آن زمان 12ساله بود، به‌طور ناگهانی برادر دوساله‌اش به نام دیوید را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را به سمت قفسه‌ کتابخانه پرتاب کرده بود. بر اثر اصابت سر پسربچه دو ساله به قفسه، وی به کما رفته بود و زمانی که مادرش به خانه برگشته و با این صحنه روبه‌رو شده بود، به جای اینکه پلیس و اورژانس را در جریان بگذارد، چهارساعت تمام در اینترنت به‌دنبال راه‌حلی برای به هوش آوردن او گشته و وقتی به نتیجه‌ای نرسیده بود از همسایه‌ها کمک خواسته بود.

به‌رغم اینکه مأموران پسربچه دوساله را به بیمارستان انتقال دادند، او پس از گذشت چند ساعت تسلیم مرگ شد و جان خود را از دست داد. با مرگ دیوید، کریستین و مادر او دستگیر شدند. پس از دستگیری شرور 12ساله مشخص شد که وی علاوه بر قتل برادر دوساله‌اش، از مدت‌ها قبل برادر دیگرش را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است. به این ترتیب پرونده کریستین به دادگاه فرستاده و بعد از گذشت یک سال، محاکمه او از دو روز قبل شروع شد.

پرونده این جانی نوجوان که حالا 13ساله است این روزها به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی آمریکا تبدیل شده و این احتمال وجود دارد که قضات دادگاه، نوجوان جنایتکار را به‌خاطر جرائمی که مرتکب شده به حبس ابد محکوم کنند. درصورت صدور این حکم، کریستین جوان‌ترین تبهکار آمریکا خواهد بود که به حبس ابد محکوم شده است. در حال حاضر قضات دادگاهی در فلوریدا سرگرم رسیدگی به این پرونده هستند و این در حالی است که مادر کریستین نیز به اتهام دیر کردن در کمک‌رسانی به پسرش در بازداشت به سر می‌برد.

کد خبر 185027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز